Smerfowy TAG książkowy

piątek, 2 stycznia 2015
Za nominację do tego TAGu dziękujemy Robertowi!


Mam nadzieję, że kiedyś dziewczyny również go wykonają i nie będę sama ;)
Tak więc życzę miłego czytania i zachęcam do zabawy!

TAG polega jak zwykle na dopasowaniu książek bądź bohaterów do podanych kategorii ;)



Leniwy Smerf
Wybierz książkę, podczas której czytania prawie zasnąłeś.
Nie chcę tu strzelać podręcznikami czy lekturami (bo przy nich ostatnio najczęściej przysypiam), więc uznajmy, ze będzie to Niebieski autobus Barbary Kosmowskiej. Nawet nie skończyłam tej książki. Nie byłam w stanie. Zdecydowanie nie jest to mój typ literatury. Książka opowiada o przeszłości, są to krótkie opowiadanka, wspomnienia (eseje?) i... nie, to zdecydowanie nie dla mnie. Chociaż pisana ciekawym językiem i pełna genialnych cytatów... pozbawiona wyraźnej fabuły zanudziła mnie strasznie.


Próżny Smerf
Wybierz postać, która dba o swój wygląd.
Hanna z Pretty Little Liars Sary Shepard! Z tą postacią zdecydowanie kojarzy mi się dbanie o wygląd. Wręcz przesadne. Wolałabym tu uniknąć spojlerów, bo przecież nie wszyscy ludzie na świecie znają dane książki, jednak Hanna... Cóż, mówiąc o niej parę słów warto zaznaczyć, że przez pewien bodziec bardzo się zmieniła. I tu właśnie głównie chodzi o wygląd (chociaż zachowanie chyba też). 


Żartobliwy Smerf
Wybierz postać, która robi kawały i ciągle się wygłupia.
Kath, nie zjedz mnie! Do tej kategorii chcę podpiąć Zet z Otchłani. W potrzasku Alexandra Gordona Smitha (wciąż nie ogarniam, czemu te imię nie jest w książce odmieniane...). Nie był on może wybitnie robiącą kawały czy wygłupiającą się postacią... Jednak podczas czytania tego dość brutalnego thillera, pośród tej ciemnej wizji był takim jasnym promyczkiem. Taki kochany Zet, no...


Mózgowy Smerf
Wybierz postać, która kocha książki.
Hm. Hm. Hm. Zaczęłam zastanawiać się, w której książce z tych, jakie mam za sobą jakaś postać wyraźnie lgnie do lektury i szczerze mówiąc, nikt szczególny nie nasunął mi się na myśl. Postawię więc na Americę z Rywalek autorstwa Kiery Cass. Kojarzy mi się, że lubiła biblioteki... Uznajmy więc, że kocha książki przynajmniej odrobinkę. 


Harmonijny Smerf
Wybierz postać, która lubi śpiewać lub dobrze śpiewa.
Pierwszą postacią, jaka przeszła mi przez głowę jest Katniss Everdeen. Chyba każdy zna tę uroczą damę mieszkankę Dystryktu Dwunastego. Sceny, w których Kotna śpiewa są tymi, które najbardziej mi się kojarzą z totalnym rozstrojem emocjonalnym, jeśli chodzi o Trylogię Igrzysk Śmierci. Gdyby kategoria była związana z muzyką ogólnie miałabym jeszcze kilka typów (chociażby America z Rywalek), jednak tu chodzi o sam śpiew :(


Smerfetka
Wybierz swoją ulubioną postać żeńską.
I tu mam problem. Nie mam konkretnej ulubionej bohaterki. Ostatnio z większością książkowych bohaterek mi nie po drodze. Na upartego mogłabym wspomnieć o Rue z Igrzysk Śmierci czy Gwen z Trylogii Czasu... Wolę jednak wybrać postać, którą naprawdę darzę wielkim sentymentem. Wybiorę do tej kategorii Soneę z Trylogii Czarnego Maga. Jest niezwykle silną postacią, mimo swojego zagubienia. Podąża za uczuciami, jednocześnie mając na uwadze rozum, za co ją podziwiam.


Ty jako Smerf...?
Jeśli byłbyś Smerfem, jakie byłoby Twoje imię i osobowość?
Zaczytany Smerf lub Smerf Leniwiec haha :) Ogólnie mogłabym przeleżeć cały dzień, nie robiąc kompletnie nic. W przerwach od nic-nie-robienia mogłabym poczytać książkę... dużo książek. Tak, to dobra rola dla mnie. Takiego Smerfika jeszcze chyba nie było? :D



Do zabawy chcę zaprosić Zakładkę, Alex oraz Yui <3

Czuję się aż dziwnie. Nigdzie nie wcisnęłam Wyścigu Śmierci!
No, a jak przedstawiają się Wasze smerfiaste odpowiedzi? :)

12 komentarzy:

  1. Zgadzam się z ostatnią odpowiedzią, haha! Świetna zabawa. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha dzięki ;) Zachęcam do dołączenia! ;)

      Usuń
  2. Fajny Tag :) A do ostatniej odpowiedzi się podłączam :D

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Również byłabym Smerfem Leniwcem, ewentualnie Niezdarą XD

    OdpowiedzUsuń
  4. ale masz fajny szablon! :) taki soczyście kolorowy, charyzmatyczny, no boski :)
    musze przyznać, że Smerfowy tag widzę po raz pierwszy na oczy ale już mi sie podoba :D
    hmm. może chciałabyś wziąć udział w którymś z moich Wyzwań Czytelniczych? zapraszam na bloga po szczegóły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy bardzo ;) Cieszymy się, że szablon się podoba komuś oprócz nas, haha ;)
      Co do wyzwań - zastanawiałam się, bo wiem, że masz ich kilka... Ale już biorę udział w trzech, więc nie wiem, czy dam radę ;)

      Usuń
  5. Haha, bardzo fajnie Ci ten TAG wyszedł:) Ja oczywiście postaram się wkrótce go wykonać - dzięki za nominację!;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za nominację :) Jeśli nie masz nic przeciwko to zrobię ten TAG w formie video :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam nic przeciwko, jestem wręcz za ;p

      Usuń

Popularne posty