18. Anagramy, Teoremat i Monstrualne Superburgery

poniedziałek, 9 lutego 2015
Tytuł: 19 Razy Katherine
Autor: John Green
Wydawnictwo: Bukowy Las
Tłumaczenie: Magda Białoń-Chalecka
Moja ocena: 9/10

Opis z tyłu książki:
Colin Singleton gustuje wyłącznie w dziewczętach o imieniu Katherine. A te zawsze go rzucają. Gwoli ścisłości, stało się tak już dziewiętnaście razy. Ten uwielbiający anagramy, zmęczony życiem cudowny dzieciak wyrusza w podróż po Ameryce ze swoim najlepszym przyjacielem Hassanem, wielbicielem reality show Sędzia Judy. Chłopcy mają w kieszeni dziesięć tysięcy dolarów, goni ich krwiożercza dzika świnia, ale za to nie towarzyszy im ani jedna Katherine. Colin rozpoczyna pracę nad Teorematem o Zasadzie Przewidywalności Katherine, za pomocą którego ma nadzieję przepowiedzieć przyszłość każdego związku, pomścić Porzuconych tego świata i w końcu zdobyć tę jedyną. Miłość, przyjaźń oraz martwy austro-węgierski arcyksiążę składają się na prawdziwie wybuchową mieszankę w tej przezabawnej, wielowarstwowej powieści o poszukiwaniu samego siebie.


Chyba znalazłam moją ulubioną książkę Johna Greena! Dałam aż 9/10! Ja! 9/10! To się rzadko zdarza xD

Na początku historia o genialnym dziecku Colinie, który regularnie jest porzucany przez dziewczyny o imieniu Katherine nie zachwyciła mnie. Nie była zła, ale coś z tyłu głowy mówiło mi, że to nie jest książka dla mnie. Jak się okazało, to coś się myliło, bo ostatecznie pokochałam tą powieść. Już od dawna nie czułam się tak dobrze po przeczytaniu czegokolwiek.

Chyba pierwszy raz nie wiem co napisać o książce, to aż dziwne, że nie mogę zacząć od rzeczy które mi się nie podobały, bo... właściwie ich nie było. Z drugiej strony jeśli mam wymienić co mnie w niej zachwyciło też mam z tym problem, bo po prostu podobała mi się całość. To wciągająca, oryginalna  i zabawna historia.

Postać Colina - genialnego dziecka i potencjalnego przyszłego geniusza bardzo mi się podobała. Tak samo jego przyjaciel - otyły, mało ambitny i zabawny Hassan i, poznana później, zmieniająca się w zależności od sytuacji buntowniczka Lindsey. Ich rozmowy, podróże i przygody naprawdę wiele razy doprowadziły mnie do śmiechu. Przez większość czasu czytając tą książkę miałam uśmiech na ustach.

W powieści przewija się trochę matematyki! (ale nie bójcie się, nie ma ona bezpośrednio wpływu na historię xD)
Muszę przyznać, że to chyba jeden z głównych powodów dla których podoba mi się ta książka. Jestem typowym mat-fizem, nic na to nie poradzę! Funkcje* jeszcze nigdy nie były takie ciekawe xD W dodatku w aneksie prawdziwy, poważny matematyk z USA w bardzo fajny i zabawny sposób wyjaśnia te wszystkie wzory i wykresy, które przewijają się przez powieść.
*funkcje to taki dział matematyki xD

Oprócz tego, jak zwykle w książkach Greena, nie mogło zabraknąć głębokich przemyśleń! Główni bohaterowie próbują odnaleźć siebie i zrozumieć jak działa świat. Colin dochodzi do wniosków, które może dla niektórych są czymś oczywistym, jednak dla niego są czymś genialnym i rozwiązującym wiele jego problemów.

Jeśli chodzi o moje ulubione cytaty to tym razem się nimi z wami nie podzielę. Nie jest ich zbyt wiele, właściwie zaznaczyłam sobie po prostu kilka ostatnich stron. Nie chcę wam spojlerować xD

Podsumowując! 
19 Razy Katherine to lekka powieść, pełna mądrych słów, anagramów i matematyki. To aż dziwne, że mimo to jest tak zabawna ,wciągająca i niesie ze sobą dobry przekaz! xD
Serdecznie ją wszystkim polecam!

A wy co sądzicie o tej książce? 
Też was zachwyciła? Czy może wręcz przeciwnie?
Piszcie w komentarzach! 

xxPaula

9 komentarzy:

  1. Bardzo kochana książka :) Taka milutka, krótka i przyjemna, nie raz się przy niej śmiałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W końcu mat-fiz! Przybij piątkę, siostro! <3
    PS Uwielbiam tę książkę, jak i wszystkie inne autora. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *high five*
      Już myślałam że jestem tu jedyna xD

      Usuń
  3. Książka idealna dla moli książkowych lubiących matematykę! Te wszystkie wykresy i wzory, ah!
    Zapraszam do siebie,
    http://worldofbookss.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie xD
      Ale nie tylko, myślę że każdemu się spodoba ;)

      Usuń
  4. Okay, skoro tobie się ta książka podobała tak, że praktycznie nie wiesz co powiedzieć to musi być naprawdę dobra. Jak już przeczytam dam znać jak moje wrażenia :) x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oki doki, man nadzieję, że tobie te się spodoba ;)

      Usuń
  5. Największym plusem jest Hassan- kocham tą postać! :)

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty