21. Collage, czyli seks, imprezy i niegrzeczni chłopcy.

piątek, 20 lutego 2015

Tytuł: After. Płomień pod moją skórą

Autor: Anna Todd (imaginator1D)
Wydawnictwo: Znak
Tłumaczenie Agnieszka Myśliwy
Ilość stron: 632
Ocena: 9/10

Życie Tessy można podzielić na to, co zdarzyło się przed poznaniem Hardina i na to, co zdarzyło się później.
Kiedy Tessa zaczyna studia, jej życie wydaje się idealnie poukładane: chce spełnić marzenia o pracy w wydawnictwie i jak najszybciej połączyć się z ukochanym Noah, który czeka na nią w rodzinnym mieście.
Ale spotkanie Hardina, który wydaje się być jej całkowitym przeciwieństwem, wywróci jej życie do góry nogami. Hardin jest arogancki, zbuntowany i w niczym nie przypomina troskliwego Noah. Ale to on budzi w Tessie uczucia, jakich dotąd nie zaznała.


Na początku pragnę podkreślić, że moja ocena jest BARDZO subiektywna!

Po co uczyć się fizyki, skoro można czytać After?! Tak, ostatnie dwa popołudnia spędziłam czytając tą książkę, mimo że sprawdzian z fizuni zbliżał się wielkimi krokami (((btw. zawaliłam go i to mocno xD)))

Jak może niektórzy z was wiedzą, After to książkowa wersja fanfiction o Harrym Stylesie z One Directon. Ma ono miliony wyświetleń na wattpadzie, więc ktoś postanowił dać autorce możliwość zaistnienia na większą skalę. Tym oto sposobem po wprowadzeniu drobnych poprawek i zmian, takich jak na przykład zmiana imion bohaterów, czy dodanie dokładniejszych opisów, powstało After. Płomień pod moją skórą.

Fanfiction After czytałam prawie od początku jego istnienia. Z niecierpliwością czekałam na każdy kolejny rozdział i mocno przeżywałam wszystkie wydarzenia. Jest i będzie zawsze w TOP10 moich ulubionych opowiadań o 1D. Właśnie dlatego moja ocena tej książki jest bardzo mało obiektywna xD Kocham ją jak własne dziecko i nic na to nie poradzę!

Losy Tessy to niby typowa historia grzecznej dziewczyny, która zmienia się, a może raczej odkrywa prawdziwą siebie, dzięki niegrzecznemu chłopakowi, który się w niej zakochuje. Jeśliby mocno wszystko skrócić to można tak opisać tą książkę, jednak dzieje się w niej zdecydowanie więcej.

Dużo tu imprez, wytatuowanych chłopaków i seksu, ale nie przeszkadzało mi to za bardzo xD Dobrze jest to wszystko napisane, łatwo i przyjemnie się czyta. Akcja może miejscami rozwija się trochę zbyt szybko, ale patrząc na to, że pierwsza z czterech części ma 632 strony, to nie wiem jak można by to spowolnić. Wiem, że miejscami fabuła wydaje się banalna, ale ma też wiele niespodziewanych zwrotów akcji, a zakończenie może przyprawić o zawał, jeśli nie wie się z fanfiction, co będzie dalej...


Jedyne co mi się nie podobało to imiona bohaterów. Harry został zmieniony w Hardina, do czego chyba nigdy się nie przyzwyczaję. (((Za każdym razem czytam Hagrid xD ))) Zayn to Zed, Niall to Nate, Liam to Landon, a Louis to Logan... Mój mózg nie chce tego zaakceptować. I tak w czasie czytania widzę w głowie chłopaków z 1D.

Ciężko jest mi oceniać After jako książkę, bo dla mnie to zawsze będzie fanfiction o moich idolach, a je oceniam zupełnie inaczej. Muszę przyznać, że na pewno książkowa wersja jest lepsza. Pełniejsza i bardziej spójna.


Chciałam przyznać After. Płomień pod moją skórą 10/10, ale wiem, że na tyle nie zasługuję.
Nie wiem czy moje 9 to też nie za dużo, ale po prostu nie potrafiłam dać jej mniej. 
Mam do niej wielki sentyment! 


A wy przeczytaliście już tą książkę? A może znacie ją jako fanfiction? 
Co o niej sądzicie?
Piszcie w komentarzach! 
Jestem bardzo ciekawa waszej opinii ^^
(((szczególnie kogoś kto nie czytał ff!)))



PS. Rozpoczęto już pracę nad filmową ekranizacją After! Mam nadzieję, że pojawi się ona w polskich kinach, żebym ją również mogła dla was zrecenzować ;)

6 komentarzy:

  1. Cieszę się, że ci się spodobało, jednak ja chyba nie przeczytam. To raczej książka nie dla mnie ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem ;) gdybym nie fanfiction pewnie też bym nie przeczytała xD

      Usuń
  2. Moje znajome czytają fanfiction i już zamierzają się do kupna tej książki. Ja jednak nie jestem stuprocentowo przekonana do tej pozycji. Nie skreślam jej jednak, ale odsuwam na dalszy plan :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno jeśli myśli się o tej książce jako o fanfiction to podoba się bardziej niż powinna xD
      Mimo wszystko zachęcam do przeczytania, bo ciekawi mnie opinia kogoś kto nie zna tej historii i nie czyta ff :)

      Usuń
  3. Różne opinie czytałam o tej książce, jednak Twoja zdecydowanie upewnia mnie w tym, że powinnam ją poznać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, mam nadzieję, że ci się spodoba ;)

      Usuń

Popularne posty