Movies TAG

środa, 4 lutego 2015
Heeeej :)
Wracam do was z kolejnym TAGiem, tym razem filmowym!
Jest dość długi, ale mam nadzieję, że się wam spodoba ;)


1. Ulubiony film?
Zadawanie takich pytań powinno być nielegalne... Nie mogę wybrać jednego! Skoro już muszę to chyba postawię na Footloose (wersja oryginalna z 1984r.)  i Dziennik Bridget Jones, ale lista moich ulubionych filmów jest zdecydowanie dłuższa...

2. Ulubiona scena z tego filmu?
Hmmm w Footloose scena, gdzie Ren tańczy w opuszczonym magazynie. W Dzienniku...? Każda scena. Dosłownie każda xD

3. Ulubiony aktor/aktorka?
Hugh Grant i Leonardo DiCaprio - naprawdę nie wiem dlaczego, ale coś mnie ciągnie do filmów z nimi. Nie są to jacyś wybitni aktorzy, ale ja ich uwielbiam. Komedie romantyczne z Grantem to jak dla mnie klasyka gatunku. Może nie są zbyt ambitne, ale mają w sobie to coś i myślę, że to właśnie dzięki niemu. A filmy z DiCaprio mimo, że zaczęła oglądać niedawno, to już kilka z nich trafiło do moich ulubionych. Dzięki niemu otworzyłam się na gatunki filmowe, których zazwyczaj unikałam.



4. Najbardziej irytujący aktor/aktorka?
Louis de Funes - od dawna nieżyjący już aktor, z którym filmy (takie jak Żandarm z St.Tropez, Żandarm się żeni) uwielbia oglądać mój tata... Od dziecka mnie irytował i chyba nigdy się to nie zmieni

5. Najlepszy reżyser?
Nie mam takiego reżysera, którego uznałabym za najlepszego, bo zazwyczaj w twórczości każdego znajdują się zarówno filmy, które kocham, jak i te, których nienawidzę. Poza tym, oglądając coś zazwyczaj nie sprawdzam, kto to wyreżyserował (co pewnie jest błędem i zemści się na mnie na maturze...)
Reżyserem, którego sporo filmów lubię jest na pewno Robert Zemeckis - twórca między innymi Forresta Gumpa, Ze śmiercią jej do twarzy, Powrotu do przyszłości i Polarnego Ekspresu. 

6. Ulubiony film, który jest twoją grzeszną przyjemnością?
Wszystkie "filmy do płakania"! Wiem, że to trochę dziwne, ale lubię sobie czasem (((czytaj: bardzo często))), obejrzeć film, na którym będę mogła sobie popłakać. Jakoś zawsze w dziwny sposób poprawia mi to humor. Now Is Good i Nostalgia Anioła to chyba moi ulubieńcy w tej kategorii.



7. Ulubiony wyciskacz łez?
Now Is Good. Jak już wspomniałam uwielbiam większość filmów tego typu, jednak ten jak dla mnie jest  najlepszy. Dlaczego tak uważam? Bo wczoraj oglądając go (((nie po raz pierwszy))) od połowy filmu ryczałam jak głupia, praktycznie bez przerwy. I nie był to płacz w stylu "mam mokre oczy i od czasu do czasu uronię łezkę czy dwie". Wylałam dosłownie morze łez, zużyłam jakąś tonę chusteczek i wyłam głośniej niż kilkumiesięczne dziecko moich sąsiadów. Jakby tego było mało, gdy film się skończył ja wcale nie przestałam płakać. Dojście do siebie zajęło mi jakieś 10 minut. Żaden inny film nigdy nie doprowadził mnie do takiego stanu... I właśnie za to go kocham. (((czy to bardzo dziwne? xD)))

8. Postać z filmu, która najbardziej cię przestraszyła?
Zacznijmy od tego, że cholernie boję się horrorów o demonach itp. Mogę patrzeć jak ludzie się zabijają, jak gonią kogoś seryjni mordercy, ale jeśli już są jakieś demony, duchy, zjawy czy inne paranormalne zjawiska to ja jestem śmiertelnie przerażona i oglądam wszystko przez palce lub w kapturze na głowie (((a mimo to Cup ciągle wyciąga mnie na Noce Grozy do kina, a ja głupia się na to zgadzam))). Mogłabym tu po prostu wymienić postaci  z większość obejrzanych prze ze mnie horrorów tego typu, czyli na przykład Babadook z Babadooka, czy te dziwne dziewczynki i ich "mama" w Mamie...



9. Film, który ty kochasz, ale inni nienawidzą?
Pan Tadeusz Pan Tadeusz?! Tak, Pan Tadeusz.
Może nie kocham tego filmu, ale z pewnością go lubię (((w przeciwieństwie do książki))). W sumie, nie wiem dlaczego. Podobały mi się te ujęcia w lesie, z tego co pamiętam były śliczne. Aha, no i w kilu miejscach śmieszył mnie ten film, ale nie mam pojęcia dlaczego xD Tak czy inaczej, zawsze wszyscy się dziwią, że lubię Tadka, no ale co na to poradzę ;)

10. Film, który ty nienawidzisz, a wszyscy kochają?
Zdecydowanie Hobbit! Pałam szczerą  nienawiścią do całej serii. Po prostu ich nie trawię. Kiedy musiałam iść na pierwszą część do kina z klasą czułam fizyczny ból w czasie oglądania. Serio. Nie rozumiem fenomenu tej całej historii...



11. Ulubiony filmowy duet?
Tyle ich jest, że aż trudno się zdecydować, jednak pierwsi do głowy przyszli mi Craig i Noelle z Całkiem zabawna historia, więc może oni ;)

12. Ulubiony film animowany?
Król Lew i Potwory i spółka - to filmy mojego dzieciństwa. Oglądałam je na zmianę non stop i do tej pory mam je gdzieś na kasetach :)

13. Twój aktorski crush?
ZAC EFRON. Nie wiem czemu, ale jaram się nim od kilku lat. Oglądam z nim każdy, nawet najgorszy film. Ma w sobie coś co mnie urzeka. No spójrzcie tylko! Dajcie mi takiego ;___;



14. Ulubiony filmowy złoczyńca?
Może Colin Sullivan z Infiltracji, który jest informatorem mafii w bostońskiej jednostce dochodzeniowej...?
Tak, chyba on. Albo Magneto z X-Mena! Uwielbiam ich obydwu!

15. Jaki film zaskoczył cię najbardziej?
Ostatnio zrobiła to Ida Pawła Pawlikowskiego. Po tym jak dużo szumu zrobiono wokół tego filmu, myślałam, że na pewno mi się nie spodoba. Poza tym jest czarno-biały a ja strasznie nie lubię czarno-białych filmów. Ku mojemu zaskoczeniu, Ida bardzo mi się podobała. Oskara może bym nie dała, ale z pewnością zasługuje na uwagę.

16. Gdybyś mogła zatrzymać tylko jeden film ze swojej kolekcji, co to by był za film?
Biorąc pod uwagę to, że nie posiadam zbyt wiele filmów w wersji fizycznej wybieram Forresta Gumpa.
Chociaż pewnie nawet gdybym miała setki filmów i tak wybrałabym ten...



17. Poleć komuś jakiś film!
Polecam wam wszystkim serdecznie Bez mojej zgody! Piękny i wzruszający film o relacjach w rodzinie, w której cała uwaga skupiona jest na jednej z córek - chorej na raka. Genialny film, naprawdę warto obejrzeć.

18. Gdybyś mógł/mogła cofnąć się w czasie i poślubić jakiegoś aktora/aktorkę (który jest teraz stary/nie żyje), kto by to był?
Hugh Grant! Zdecydowanie! Uwielbiam człowieka! Nie jest moim crushem tylko dlatego, że jest ode mnie 37 lat starszy...

19. Remake, który wolałabyś, żeby nigdy nie został nakręcony?
Footloose. Nie rozumiem, dlaczego nakręcono remake. Wersja z 1984r. jest świetna i moim zdaniem nowa wcale nie była potrzebna...

20. Masz zaraz umrzeć, ale przed śmiercią możesz obejrzeć jeden film. Co wybierzesz?
Coś lekkiego i śmiesznego... Może Shrek? Tak, myślę, że po obejrzeniu Shreka mogłabym umrzeć spokojnie z uśmiechem na ustach...



21. Ulubiony filmowy gatunek i ulubiony reprezentant tego gatunku?
Uwielbiam wszelkie dramaty i wyciskacze łez. A ulubiony reprezentant to chyba tak jak już pisałam wyżej Now Is Good (((polski tytuł to chyba Niech będzie teraz, ale nie podoba mi się, więc piszę oryginalny xD)))

22. Jaki jest pierwszy film, który pamiętasz, że oglądałeś w kinie?
Trochę to dziwne, bo jestem na 99% pewna, że był to Shrek... Czy to przypadek, że wybrałam go jako film, który chciałabym obejrzeć przed śmiercią? NIE SĄDZE xD


Straaaasznie długi ten TAG!
Ale jeśli dotrwaliście do końca, to bardzo wam dziękuje! ;*
Mam nadzieję, że się wam podobał :)
Piszcie co sądzicie w komentarzach!
A może chcecie, żebym zrecenzowała, któryś z filmów, które wymieniłam w TAGu?
Jeśli tak - piszcie ;)

xxPaula

12 komentarzy:

  1. Ja także nienawidzę Hobbita ;) Ten film powinien być zakazany, kiedy go oglądałam, aż raził moje oczy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w końcu ktoś, kto się ze mną zgadza! :D *high five*

      Usuń
  2. O mamo ja również uwielbiam Now is Good. Oglądałam go mnóstwo razy. :)
    A jeszcze mówiąc o Hobbicie to w sumie nie wiem dla mnie to było okay. Chociaż sama z siebie bym pewnie go nie obejrzała (mój tata go oglądał więc się przyłączyłam). Jest to jakby to co się działo przed Władcą pierścienia. I w pierwotnym zamyśle z tego co pamiętam (nie jestem pewna) miała to być bajka, normalna bajka dla dzieci. Szczerze powiedziawszy ja też to tak traktuje. :)
    Myślę, że po prostu jest jakby moda na to. Tak jak na Igrzyska śmierci czy Niezgodną (chociaż ja milion razy bardziej wole książki niż filmy z tych serii, a w szczególności Niezgodną). To jest mi się wydaje napędzane z góry po przez reklamy. Chociaż nie jest to jakiś fenomen. Film na raz, ot co. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. #TeamNowIsGood :)
    Za Władcą Pierścienia też nie przepadam, dlatego pewnie aż tak nie podoba mi się Hobbit xD
    No ale tak jak mówisz, jest na to moda i mam nadzieję że z czasem tak jak wszystko przeminie ;)
    No i druga sprawa - podchodzę raczej sceptycznie do wszystkiego co jest przesadnie reklamowane, więc większość popularnych serii zazwyczaj do mnie nie trafia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O matko mamy taki sam ulubiony film, i tak jak ty nie lubie "Hobbita". Bardzo fajny tag mam nadzieje ze zrobisz wiecej. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś zaczęłam oglądać Nostalgię anioła, ale jak dla mnie za dużo emocji. Po prostu... ech dlaczego ona poszła za tym staruchem?! Nie, po prostu nie...

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie uwielbiam te klimaty! Zawsze denerwuje się i rycze, ale mimo to ogladam xD

      Usuń
  6. Zadziwiona jestem przede wszystkim Twoją miłością do Now is good, bo dla mnie ten film był nieco naciągany i bardzo nie podobała mi się gra aktorska! :( Ble.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku filmu też miałam taką opinię, ale potem jednak się w nim zakochałam. Nic na to nie poradzę, jak coś doprowadza mnie do łez to automatycznie trafia do moich ulubieńców ;)

      Usuń
  7. Ja Efrona zdecydowanie nienawidzę. A Leonardo DiCaprio jest moim ulubionym aktorem! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikt nie lubi Efrona, większa szansa że będzie mój xD

      Usuń

Popularne posty